Pietro Canonica

Atatürk’ü eserleriyle ölümsüzleştiren İtalyan

İtalyan Kültür Merkezi, Cumhuriyetin 100. Yılını "Pietro Canonica ve Atatürk" çalıştayı ile kutluyor.

İtalyan Kültür Merkezi, Cumhuriyet’in 100. yılı etkinlikleri kapsamında İtalya Büyükelçiliği ve Roma Belediyesi işbirliğiyle, Atatürk’ün en ünlü heykellerinden bazılarına imza atan İtalyan heykeltıraş Pietro Canonica’nın Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarındaki çalışmalarına odaklanan bir çalıştay düzenliyor. 3 Kasım Cuma günü saat 10.00’da  Casa di Italia Tiyatrosu’nda gerçekleşecek “Pietro Canonica ve Atatürk” başlıklı çalıştayda, Türkiye’den ve İtalya’dan  akademisyenler, Canonica’nın çalışmalarının çeşitli yönlerini anlatacaklar.

Ataturk’un atli heykeli – Izmir Cumhuriyet Meydani (Pietro Canonica, 1932)

Dönemin İtalya-Türkiye ilişkilerinin de ele alınacağı çalıştay İtalya Büyükelçisi Giorgio Marrapodi, Roma Belediyesi Kültür Müsteşarı Miguel Gotor ve İstanbul İtalyan Kültür Merkezi Müdürü Salvatore Schirmo’nun katılımlarıyla iki oturum halinde gerçekleşecek. Carla Scicchitano, İlber Ortaylı, Silvia Pedone, Luca Orlandi, Aylin Tekiner, Francesco Pongiluppi, Mevlüt Çelebi, Özlem İnay Erten, Davide Deriu, Burcu Pelvanoğlu, Luca J. Senatore, Marco Carpiceci ve Fabio Colonnese çalıştayda konuşmacı olarak yer alacaklar.

Çalıştayda konuşmacılar Pietro Canonica tarafından yaratılan ve Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında bizzat Atatürk tarafından sipariş edilen bu eserlerin tarihine ve gerçekleştirilmesine odaklanarak Türkiye’den ve İtalya’dan alanında uzman isimler, heykeltıraşın eserlerini o yılların Türk kültürel panoramasındaki etkisiyle belirlenen kentsel, mimari ve sanatsal bakış açısından değerlendirecekler.

Cumhuriyet Anıtı, Taksim Meydan

Ankara Etnografya Müzesi önündeki meydanda yer alan atlı Atatürk heykeli (1927) ve Zafer Meydanı’ndaki mareşal üniformalı Atatürk heykeli (1927); İstanbul’da Taksim Meydanı’nda, Levanten mimar Giulio Mongeri ile birlikte imza attığı Cumhuriyet Anıtı (1928) ve İzmir’de Cumhuriyet Meydanı’ndaki atlı Atatürk heykeli (1932) olmak üzere ülkemizin en bilinen Atatürk heykellerinden dördü, Canonica’nın imzasını taşıyor.

İlginizi çekebilir:  Future Generation Art Prize Ashfika Rahman'ın Kadınlarına

Konuşmaların İtalyanca ve Türkçe simultane tercümeyle gerçekleştirileceği çalıştay, kayıt gerekmeksizin ücretsiz olarak herkesin katılımına açık.

Maresal uniformali Ataturk heykeli – Ankara Zafer Meydani (Pietro Canonica, 1927)

Pietro Canonica hakkında

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk tarafından davet edilen Pietro Canonica, Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküşünü takip eden bağımsızlık savaşının ardından, ülkenin demokratik değişimini ve rejim değişikliğini kutlamak amacıyla bir dizi eser yaratmak için 1926-1928 yılları arasında Türkiye’ye geldi.

Pietro Canonica

Pietro Canonica gibi bir İtalyan sanatçının katılımı, çökmüş ve eskimiş bir imparatorluğun küllerinden yeni ve modern bir ulus yaratan Atatürk’ün büyük başarısını heykel çalışmaları aracılığıyla vurgulamayı amaçlıyordu. Heykeltıraş, Birkaç yıl içinde Atatürk’ün arzuladığı sultanlık ve imparatorluk geçmişinden kopma ve bunun yerine İtalya da dahil olmak üzere Avrupa ulusları tarafından temsil edilen batılı modellere yönelme damgasıyla, doğmakta olan modern Türkiye’yi iyi bir şekilde temsil eden en yüksek sanatsal kalitede dört anıta imza attı. Ankara’da iki, İstanbul ve İzmir’de ise birer tane olmak üzere şehirlerin simgesi haline gelmiş olan bu eserler, Piyemonteli heykeltıraşın yeni doğan ulusa yaptığı muazzam sanatsal katkıyı kanıtlamaktadır.

Previous Story

Asur tanrısı Lamassu gün yüzüne çıktı

Next Story

Tolga Şardan: “Gazetecilik yapmaya devam edeceğiz”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.

Verified by MonsterInsights