Sanatçı Olgu Ülkenciler’in “Meneviş” başlığını taşıyan altıncı kişisel sergisi, 23 Mart’ta Art On İstanbul’da kapılarını açmaya hazırlanıyor.
Ülkenciler, “bir yüzeyde ışık ile oluşan renk dalgalanmaları, parlaklık” ve Farsça “hare” anlamına gelen ‘meneviş’ kelimesinden hareketle resim yüzeyini sorunsallaştırdığı sergisinde, içinden geçtiğimiz zamanı anlama gayreti ile yüzeyde araştırdığı yeniliği, değişimi bir arada sunuyor.
Sanatçı, 22 Nisan 2021’e dek devam edecek sergide insana olan inancını tekrarlıyor ve bu umudu serginin bütününe yerleştiriyor. Sergi tanıtımında da “Meneviş” ile insanı, yeryüzünün parıltısı olarak öne çıkarıyor ve insanca yaşama hakkını savunuyor” diye bahsedilen Olgu Ülkenciler, meneviş sözcüğünün edebiyatta ve halk arasında tam da böyle bir umudu simgelediğine inandığını ve sıradan insanlar için hayatı yaşanılır kılanın, bir umut ışığıyla beliren parıltı olduğunu düşündüğünü paylaşıyor.
Bütünden Parçalara
Çalışma disiplinini bütünden parçalara giderek kuran Olgu Ülkenciler, serginin bütününde ulaşmak istediği resim etkisini, düz bir yüzeyin altında okunan lekeler olarak belirliyor. Sergiyi oluşturan her resim, ortak bir yüzeyi paylaşan birimler olarak ortaya çıkıyor.
Sprey Boya Kullanıyor
Ülkenciler, sergilenen işlerinde sprey boya ve modelleme pastasıyla yüzeyde katmanlar oluşturuyor ve lekenin sınırlarını belirliyor.
“Meneviş” sergisini Salı-Cumartesi 10.00-19.00 saatleri arasında ziyaret etmek mümkün.
Olgu Ülkenciler Hakkında
Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünde lisans ve yüksek lisansını tamamlayan Olgu Ülkenciler, ilk dönem işlerinde, kendi toplumsal konumu çerçevesinde yetişkinlik, kadınlık, cinsellik, şehirlilik ve bireylik hâlleri ile yüzleşirken 2007 yılından sonra modern gündelik manzaralar, toplumsal bir eleştiri süzgecinden geçerek işlerine dâhil olmaya başlar.
Geometrik elemanlar, motifler ve tipografi gibi grafik unsurlarla beslenen resmini, hizmet ettiği düşüncenin eleştirel aksına göre renk ve teknik uyarlama ile geliştiren sanatçı, son yıllarda ise “yeniden inşa” ve “insan” meselelerine odaklanır. Ülkenciler, “insansızlaştırma” üzerine kurulu postmodernist anlatıların bitişini “yeniden inşa” ve “yeni insan” kavramları üzerinden kurgular. “İnsanlığın Yıldızının Parladığı Anlar”(2018), “Zevkli Rezalet” (2013), “DasFenomen” (2011), “Ev Kızı” (2009), “Made in Ülkenciler” (2006) isimli dört kişisel sergisinin yanında çok sayıda ulusal ve uluslararası karma sergide yer almıştır.