ABD’nin New Orleans şehrinde gerçekleşen çağdaş sanat trienali Prospect New Orleans, bu yıl gerçekleşecek 5. edisyonunda odağına ‘anıt’ları alıyor. Mellon Vakfı’nın 2 milyon dolarlık bağışı ile “anıtsallık” konusunu ele alan işler üretmeleri için yedi sanatçı ile anlaşan Prospect New Orleans; eserleri trienalde özel bir bölümde sergileyecek.
Eseri görülebilecek sanatçılar arasında 2022’de Venedik Bienali’nde ABD’yi temsil edecek olan ve heykel, yerleştirme, video gibi farklı medyumlarda üreten sanatçı Simone Leigh de yer alıyor. Diğer sanatçılar ise Adriana Corral, EJ Hill, Glenn Ligon, Dave McKenzie, Anastasia Pelias ve Nari Ward olarak açıklandı.
Anıtların Değişkenliği
Covid-19 krizi nedeniyle 23 Ekim 2021 – 23 Ocak 2022 tarihleri arasında kapılarını açacak olan trienaldeki “Monuments: A Proposal” (Anıtlar: Bir Teklif) başlıklı bölüm ismini, heykeltıraş Simone Leigh’in proje için üreteceği aynı adlı eserden alacak. New Orleans’ın şehir merkezinde sergilenmesi planlanan iş, anıtların değişkenliğini sembolize edecek.
“Belki de Anıtlar Onarılmamalı…”
Artnet.com’a yaptığı açıklamada, “Yesterday We Said Tomorrow” başlığını taşıyacak etkinliğin de aynı fikri ileri süreceğine ümit ettiğini paylaşan trienalin bu edisyonunun yönetimindeki Nick Stillman; “Belki de anıtlar onarılmamalı. Belki de geçici nesneler olmalılar, çünkü artık çok hızlı değişen bir toplumda yaşıyoruz” diye konuştu ve ekledi: “Bu hissin yakın bir zamanda geçeceğini düşünmüyorum.”
Eserinde Dönme Dolabı Kullanacak
Sanatçıların üretecekleri işlerle ilgili bilgiler paylaşan Stillman, Nari Ward’ın bir polis sireni barındıran mobil bir eser üreteceğini; Dave McKenzie’ninse yakın zamanda kaybettiği babasına ithafen bir anıt dikmek istediğini belirtti. En cüretkâr projenin ise EJ Hill’inki olması bekleniyor: Sanatçı, bölgedeki bir dönme dolabı dönüştürerek katılımcı bir sanat eseri üretmeyi planlıyor.
Anıt ve Abidelere Yeni ve Çağdaş Yorum
Yedi sanatçının da etkinliğin fon başvurusu sürecinde “kamusal heykeller” konusunu işlemek istediklerini belirttiğine açıklayan Stillman, tüm önerilerin “anıt ve abidelere dair yeni ve çağdaş konseptler” olduğunu paylaştı. Etkinliğin sanat direktörlüğünü üstlenen Naima J. Keith ve Diana Naw ise, trienalin ilk edisyonundan bugüne New Orleans’taki değişimi de göz önüne sereceklerini söyledi.