Soyut Resmin İki Yüzü Galeri MERKUR’de - ArtDog Istanbul
Hanna Effen, Seerosenteich, 2024, 145x150 cm

Soyut Resmin İki Yüzü Galeri MERKUR’de

Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde Galeri MERKUR’de gerçekleşen “Güç ve Kırılganlık” sergisi, Nadine Sengstock ve Hanna Effen’in soyut resimlerine farklı bir bakış sunuyor.

/

MERKUR, 2025 yılını soyut resmin sınırlarını keşfe çıkan bir sergiyle karşılıyor. Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde düzenlenen Güç ve Kırılganlık adlı sergide, Düsseldorf Sanat Akademisi mezunu iki genç sanatçı Nadine Sengstock ve Hanna Effen’in eserleri yer alıyor. Sergi, soyut resmin hem güçlü hem de kırılgan yönlerini ele alırken, bu alanın çağdaş sanat içindeki ifade olanaklarını iki farklı bakış açısıyla gözler önüne seriyor.

Soyut Resmin İki Farklı Perspektifi

Sergide, soyut resmin ifade gücü ve potansiyeli iki farklı yaklaşım üzerinden yorumlanıyor. Hanna Effen, soyut formların insanlar arası ilişkilerdeki görsel çağrışımlarını araştırırken; Nadine Sengstock, tanıdık gelen soyut formların algımızdaki etkilerinin aslında ne kadar bulanık ve tanımlanamaz olduğunu ortaya koyuyor. Her iki sanatçı da bireysel ve toplumsal anlam katmanlarını eserlerinde farklı dinamiklerle ele alıyor.

Hanna Effen, Umarmung, 2024, 100×150 cm

Hanna Effen: Formlar Arasında Görsel Bağlar

Hanna Effen, soyut resmi bir hikaye anlatmaktan çok, form ve yüzeyin potansiyelini araştıran bir alan olarak görüyor. Eğriler ve geometrik köşeler gibi öğeler, izleyiciyi yüzeyde kendi anlamlarını keşfetmeye yönlendiriyor. Effen, eserlerinde izleyiciyle soyut formların doğal bir ilişki kurabileceği alanlar yaratırken, bu formların sanatçı, izleyici ve hatta sanatçının yaşadığı yer arasındaki bağlantılarını inceliyor.

Nadine Sengstock, Kirschgarten/ I love my bottom, 2021, 100×80 cm

Nadine Sengstock: Tanıdık ile Yabancı Arasında Bir Çizgi

Nadine Sengstock’un eserlerinde, kolay kategorize edilemeyen ve sürekli dönüşüm içinde olan sembolik soyutlamalar öne çıkıyor. Tanıdık gelen formlar, tam anlam kazandığı anda bu tanışıklık hissini yitirerek izleyiciyi farklı bir sorgulamaya yöneltiyor. Sengstock, beden ve görsel algılar arasındaki yerleşik kodları bozarak daha derin bir içsel ilişki kurmayı hedefliyor. Onun eserleri, soyut resmin varlık ve yokluk arasında taşıdığı gerilimi, gerçeklik algısına alternatif bir yorumla sunuyor.

25 Eserle Soyut Resmin İzinde

Sergide, iki genç sanatçının soyutlamayı yeniden anlamlandırma çabalarını yansıtan 25 eser bir araya geliyor. Bu eserler, hem bireysel hem de toplumsal boyutta yeni düşünce yolları açarak soyut formların güncel dünyadaki yerini sorguluyor. Güç ve Kırılganlık sergisi, soyut resmin dönüştürücü gücünü ve ifade olanaklarını keşfetmek isteyenler için özel bir deneyim sunuyor. MERKUR’deki bu sergi, çağdaş sanatın derinliklerine inmek için bir fırsat sunuyor.

*Sergi, 28 Şubat’a dek Galeri MERKUR’de görülebilir.

Previous Story

“Bir Dava Hikâyesi: Osman Kavala’nın Yedi Yılı” Kitabı Raflarda

Next Story

Talât Sait Halman Çeviri Ödülü İçin Beş Kitap Finalde

0 0,00