Unutulan Bir Köşkün Hikâyesi

Berka Beste Kopuz'un, "Toprak Biriktirir Geçmişi II" sergisi, Merdiven Art Space’te açıldı. Sanatçı bu sergisiyle çocukluğunun geçtiği Acıbadem Mahallesi'ndeki unutulmuş av köşkünün anılarına davet ediyor.

Berka Beste Kopuz, yeni sergisi Toprak Biriktirir Geçmişi II ile sanatseverleri geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuğa davet ediyor. 7 Kasım’dan itibaren Merdiven Art Space’te ziyaret edilebilecek sergi, sanatçının çocukluğundan beri yaşadığı Acıbadem Mahallesi’ndeki unutulmuş bir av köşkü etrafında şekilleniyor.

Kökenleri ve Araştırma Süreci

Sanatçının odaklandığı Acıbadem Mahallesi, İstanbul’un köklü semtlerinden biri. Tarihi Bizans dönemine kadar uzanan semt, Osmanlı İmparatorluğu döneminde de önemli bir yerleşim yeri olmuş. Devlet erkanının ileri gelenlerinin köşkleri burada bulunurmuş. 19. yüzyılda ise özellikle Levanten ailelerin tercih ettiği bir bölge haline gelmiş. Acıbadem’deki av köşkü de bu dönemin mimari ve sosyal mirasını yansıtan en önemli yapılardan şüphesiz. Kopuz, uzun yıllar yaşadığı mahalledeki bu köşkün geçmişini merak ederek başlattığı araştırma sonucunda geçmişle günümüz arasında köprü kuran çizimler ve notlarından oluşan bir defter yaratıyor. Sergide de sayfalarını karıştırabileceğiniz bu deftere özellikle dikkat edin. Çünkü sanatçı, onun yaratım sürecinde sadece bir yapıya değil, aynı zamanda mekânın hafızasına, geçmişin izlerine ve bireylerin yaşanmışlıklarına odaklanıyor. Sergide yer alan çalışmalar da, sanatçının detaylı araştırmaları ve kişisel deneyimlerinin bir araya gelmesiyle ortaya çıkıyor.

Toprak Biriktirir Geçmişi II sergisinden.

Sanatçının Bakış Açısı

Berka Beste Kopuz, eserlerinde genellikle kent tarihi, mekânın hafızası ve arşivsel çalışmalar üzerinde duruyor. Sanatçı, kentlerin geçmişten izler taşıdığına ve bu izlerin yok edilemeyeceğine inanıyor. Toprak Biriktirir Geçmişi II sergisi de bu yaklaşımın bir yansıması olarak, unutulmuş bir yapının hikayesini gün yüzüne çıkarıyor.

İlginizi çekebilir:  Çanakkale'nin "Paylaşılan Bellek"i CerModern'de

Sergi, zamanın mekânla, hatırlamanın unutmayla olan ilişkisini derinlemesine sorguluyor. Kopuz, eserlerinde toprağın derinliklerinde saklı kalan sesleri dinliyor ve betonun soğuk yüzeyinde yankılanan anıları yakalamaya çalışıyor. Bu sayede izleyici, hem geçmişin izlerini sürüyor hem de unutmanın kaçınılmazlığıyla yüzleşiyor.

Bilinmez Hikâyelere Aralanan Bir Kapı

Melike Bayık, sergi metninde şu ifadelere yer veriyor: “Zamanında bahçesinde beyaz leylaklarla anılan bir av köşkü, toprağın içinde yok olurken, romans dolu bir tasvir ile kalıcı malzemelerin anlatısına kapılarak varlığını ispat eder. Mekân ve zaman arasında asılı kalan anılar, metruk bir av köşkü üzerinden Acıbadem’in bilinmez hikâyelerinin de kapılarını aralar.”

Toprak Biriktirir Geçmişi II sergisinden.

Sanatçı Hakkında

Berka Beste Kopuz, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu. Sanatçı, multidisipliner bir yaklaşımla çalışıyor ve eserlerinde genellikle kent tarihi ve arşivsel çalışmalara dayanıyor. Kopuz’un çalışmaları, hem yurtiçi hem de yurtdışında çeşitli platformlarda sergilendi. Berka Beste Kopuz’un Toprak Biriktirir Geçmişi II sergisi, sadece bir sanat sergisi değil, aynı zamanda geçmişle günümüz arasında köprü kuran bir deneyim. Sergi, izleyenlerini unutulmuş bir köşkün hikayesini keşfetmeye ve kendi geçmişleriyle yüzleşmeye Kabataş’taki Merdiven Art Space’e davet ediyor.

Previous Story

“Aralıktan Seksek”

Next Story

“Sanatı Şifa ve Direniş Aracı Olarak Kullanıyorum”

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.