Ünlü fotoğrafçı Nan Goldin, çağdaş sanat dünyasının en etkili kişisi olarak gösteriliyor.
Goldin geçtiğimiz günlerde New York Times Magazine için hazırladığı bir projeyi, gazetenin Gazze’ye ilişkin haberlerinde İsrail yanlısı bir tutum sergilemesi nedeniyle iptal etti.
70 yaşındaki Goldin, ArtReview Power 100 listesinde bir numarada yer aldı. Bu yıl ilk kez ilk 10’un tamamı, çalışmalarını ve platformlarını güncel sosyal ve siyasi meselelere müdahale etmek için kullanan sanatçılardan oluşuyor.
LGBTQ+ alt kültürlerini ve Aids krizini belgeleyen Goldin’in çalışmaları arasında, aşıkların ve yabancıların Provincetown, Boston, New York, Berlin ve Meksika’nın plajlarında, barlarında ve arabalarında buluştukları, eğlendikleri, parti yaptıkları ve kavga ettikleri 80’lerin ufuk açıcı fotoğraf koleksiyonu The Ballad of Sexual Dependency de yer alıyor. Goldin’in fotoğrafları genellikle doğrudan kendi yaşamından ve arkadaş çevresinden esinlenmiştir.
Nan Goldin fotoğrafçılığın hayatını kurtardığını ve bu kurtuluşu hem sanatı hem de aktivizmi aracılığıyla başkalarına da aktarmaya çalıştığını söylüyor. Çığır açan 1986 tarihli fotoğraf kitabı “The Ballad of Sexual Dependency”nin yeni baskısında şu şekilde yazmıştı: “Geçenlerde biri bana çalışmalarımın intiharını önlediğini söyledi. “Eğer bir kişinin hayatta kalmasına yardımcı olabilirsem, bu benim çalışmamın nihai amacıdır.”