Atay Gergin, “Recurrence”, 2018, Kağıt heykel, ahşap sandalye, altın/bakır varak, 60x70x170cm

Doğa ile Uyum

/
Sanatçı Atay Gergin’in ekolojik yaşam dengesi ve çevresel dinamikleri merkeze aldığı “HUMANIMALIUM” sergisi 14 Nisan tarihinde Yapı Kredi bomontiada’da açılıyor. Sergi 7 Mayıs’a kadar ziyaret edilebilecek.
Kağıt sanatçısı ve sahne tasarımcısı Gergin, ağırlıklı olarak kağıtla üretim yapıyor, üç boyutlu eserlerde ise yardımcı malzeme olarak ahşap ve buluntu nesneler kullanıyor. Sanatçı, eserlerinde sıklıkla kullandığı kafatası formu aracılığıyla izleyenlere doğanın en temel kurallarına dair bir sorgulama ortamı sunmayı hedefliyor.
Atay Gergin, “Recurrence”, 2018, Kağıt heykel, ahşap sandalye, altın/bakır varak, 60x70x170cm

Gergin sergideki eserleri ile insanın bir bütün olarak doğa ile tam bir uyumla var olabileceği bir dünyanın mümkün olduğu gerçeğine odaklanıyor. Sanatçı, acilen üretilmesi gereken gerçekçi stratejilerin ihtiyacına işaret eden bir bilinci oluşturmayı hedefliyor.

İnsanoğlunun ekolojik yaşam dengesi içindeki illüzyonunu kırma ve farkındalık seviyesini artırma kaygısı taşıyor. Sanatçı, tasarım ve üretim aşamalarında teatral ve edebi metinlerle de ilişkiler kuruyor. Gergin’in kağıt, ahşap ve buluntu nesnelerden oluşturduğu eserlerini içeren sergi, saat 12.00-21.00 arasında Yapı Kredi bomontiada Galeri’de ziyaret edilebilir.

Atay Gergin, “Recurrence”, 2018, Kağıt heykel, ahşap sandalye, altın/bakır varak, 60x70x170cm

Sanatçı Hakkında

1976 doğumlu Gergin, 2002 yılında, D.E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Sahne Tasarımı Anasanat Dalı’nda lisans eğitimini tamamladı. 2004 yılında aynı bölümde Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı. 2006 yılında D.E.Ü. Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı’ndan mezun oldu. Aynı yıl Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anabilim Dalı, Doktora Programı’na başladı. 2010 yılında Peter Turruni’nin “Verimsizler” oyununun sahne tasarımıyla İstanbul’da “Avrupa Üniversiteleri Tiyatro Şenliği” etkinliğine katıldı. Aynı yıl “İzmir-Metz-Mainz Oyunculuk Okulları Buluşması” etkinliğinde, Fransa-Metz’de Bernard-Marie Koltès’in “Roberto Zucco” oyununun, Almanya, Frankfurt’ta Sophokles yorumu “Oidipus Silent” oyununun sahne, ışıklama tasarımı ve uygulamalarını gerçekleştirdi.

İlginizi çekebilir:  "Lego, Rembrandt ya da Van Gogh’un Boyasından Farklı Değil"
Atay Gergin

2012’de kâğıt heykel çalışmaları, Ege Üniversitesi Kâğıt ve Kitap Sanatları Müzesi’nin “Modern Kâğıt Sanatı” başlıklı koleksiyonunda sergilenmeye başladı. 2013’de Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anabilim Dalı, Doktora Programı’ndan mezun oldu. 2015 yılında İzmir’de “Nature-Morte” adlı ilk kişisel heykel sergisini açtı. 2017 yılında D.E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Prof. Dr. Özdemir Nutku Sahnesi’nde Bertolt Brecht ve Elisabeth Hauptmann’ın Yazdığı “Mutlu Son” adlı oyunun sahne tasarımını yaptı. 2015 ve 2022 yılları arasında ulusal ve uluslararası çeşitli karma sergilere katıldı. Halen D.E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Sahne Tasarımı Anasanat Dalı’nda Dr. Öğr. Üyesi unvanıyla çalışmalarına devam ediyor.

Previous Story

“İnsanlar Ölürken Kültürel Miras Kimin Umurunda?”

Next Story

BİFO 6 Nisan’da Sahnede

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.