Galeri / Miz, beden ve etkileri konusundaki çalışmalarıyla tanınan sanatçı Nesli Türk’ün “Ritüel” başlıklı kişisel sergisini ziyaretçilerle buluşturuyor. 29 Kasım’a kadar görülebilecek sergide sanatçı; doğanın, buyruğun, şiddetin ve mitlerin izini sürüyor.
Sergide, sanatçının ilk imgesel durağı Euripides’in Bakkhalar adlı tragedyası oluyor. Dionysos’un tanrılığını tanımayan Thebai Kralı Pentheus’un annesi Agave tarafından panter sanılıp parçalanması ve pişmanlığını ele alan bu tragedyadan ortaya çıkan eserler doğa ve insan arasındaki bitmeyen ‘tekrar’a odaklanıyor.
Nesli Türk’ün büyük tuvallerin gücünü de kullandığı sergideki resimlerinde bütün ikilikleri yıkma deneyimi kendini formsuzluğa vardıran formlarında da göze çarpıyor. Hem desen çizimlerinde hem de yağlı boya eserlerinde sınırları geçirgen ve amorf hallerin görünürlüğü Bakkhalar tragedyasıyla veya Dionysos düşüncesiyle de uyumlu.
Özellikle hem kara kalemle yapılmış hem renklendirilmiş Ritüel I ve Ritüel II ayrıca karışık teknik Pieta After
Michelangelo ve İsimsiz-Poliptik eserlerinde imgelerin kendi ekonomileri açısından çizgi, gölge ve rengin kullanımı dikkat çekiyor.
“Ritüel” sergisini 29 Kasım’a kadar Galeri/ Miz’de ziyaret etmek mümkün.
Nesli Türk Hakkında
1983 yılında İzmir’de doğan sanatçı, lisans, yüksek lisans ve sanatta yeterlilik öğrenimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Resim Bölümü’nde tamamladı. Yüksek lisans eğitimi sırasında Almanya Burg
Giebichenstein Sanat ve Tasarım Üniversitesi’nde bir dönem eğitim gördü. 2011 yılında Akademililer
Sanat Merkezi’nde “Bedenin Hafızası” isimli ilk kişisel sergisini açtı. 2017’de “Resim Sanatında
Ekspresif Bedenin Melankoli Kavramı ile İlişkilendirilmesi” isimli eser metni çalışması ile Dr. unvanını
aldı. 2015 yılında Karşı Sanat Çalışmaları’nda “Kara Duyu” isimli ikinci, 2019 yılında Galeri Merkür’de
“Corpus Magnum” isimli üçüncü kişisel sergisini açtı. Yurtiçinde ve yurtdışında pek çok grup sergisi, fuar
ve workshopa katıldı. Sanatçı halen İstanbul Topkapı Üniversitesi, Resim Bölümü’nde ders veriyor ve
çalışmalarını ağırlıklı olarak beden üzerine sürdürüyor.