Alicja Kwade, Au cours des mondes, 2022, Alaska red granite, concrete, 320 x 300 x 300 cm. kamel mennour. Courtesy of Paris+ par Art Basel.

Paris+ par Art Basel’in Açık Hava Heykelleri

//

Art Basel’in yeni Paris fuarı Paris+ çerçevesinde Jardin des Tuileries ve Musée National Eugene-Delacroix’da açık hava heykel sergisi düzenlendi. La Suite de l’Histoire adlı sergi Jardin de Tuileries’de 23 Ekim’e kadar, Musée National Eugene-Delacroix’da ise 24 Ekim’e kadar açık kaldı.

Fuarın kamusal sanat programı Sites çerçevesinde gerçekleştirilen serginin küratörlüğünü Annabelle Teneze üstlendi. Ayrıca Sites kapsamında Alicja Kwade’in enstalasyonu Place Vendôme’da, Omar Fast’ın kişisel sergisi ise Chapelle des Petits-Augustins des Beaux-Arts de Paris’de ziyaretçilerle buluştu.

Franz West’s Lemurenköpfe (Lemur Heads) (1992). © Archive Franz West. © Estate Franz West. Courtesy Archiv Franz West, Estate Franz West and David Zwirner. Photo: Stephen Arnold

Les Abattoirs, Musée Frac Occitanie Toulouse’un direktörü olan Teneze’in düzenlediği sergide Niki de Saint Phalle, Otobong Nkanga, Zuzanna Czebatul, Delphine Coindet, Nina Beier, Kim Farkas, Alicia Penalba, Roméo Mivekannin, Christoph Weber, Robert Montgomery, Thaddeus Mosley, Ugo Schiavi, Stijn Ank, Judith Hopf ve Franz West’in aralarında olduğu isimlerin 20 heykeli yer aldı.

Odile Decq, The Green Pavilion!, 2022, Steel, glass and plants or vegetables, 570 x 350 x 350 cm. Courtesy of the artist and Galerie Philippe Gravier

Serginin dikkat çekenleri arasında Fransız mimar Odile Decq’in 2022’de ürettiği “The Green Pavilion!” işi yer aldı. Rönesans döneminde ilk kez üretilen modern seraları anımsatan eser, çelik, cam ve alüminyumdan üretildi. Avusturyalı sanatçı Franz West ise 1992 tarihli heykeli Lemurenköpfe (Lemur Heads) ile güzellik ve çirkinlik fikirlerini tartışmaya açıyor. Sanatçı West Lemurenköpfe serisine 1987’de başlamış, ilk heykeller 1992’de Documenta IX’de sergilenmişti.

İlginizi çekebilir:  İlk Online Davul Yarışması
Carlos Cruz-Diez, Colonne Chromointerférente, 2018, PVC, Tubular aluminum structure, Aluminum base, steel counterweight, 3 Gobo projector, 800 x 200 x 200 cm. Galleria Continua. Courtesy of Paris+ par Art Basel

The Art Newspaper’ın haberine göre, Fransız sanatçı Delphine Coindet’in son on yıldır en sevdiği materyallerden olan kenevir halat kullanarak ürettiği “Cordes” de serginin göze çarpanları arasında. Sergideki Niki de Saint Phalle’in 1992 tarihli heykeli “Blue Obelisk with Flowers”, sanatçının 1990’lı yıllarda dünyayı saran AIDS salgını üzerine ürettiği bir eser olarak biliniyor.

Niki de Saint Phalle, Blue Obelisk with Flowers, 1992, Fiberglass, resin, stained and mirrored glass, steel armature, 400 x 180 x 180 cm. Galerie Georges-Philippe & Nathalie Vallois. Courtesy of Paris+ par Art Basel

Romeo Mivekannin’in Tuileries’de izleyiciyle buluşan 2022 tarihli işi “Les Noces”, Veronese’in The Wedding at Cana eserinin gerçek boyutlu bir uyarlaması. Fildişi Sahilleri doğumlu olan ve Fransa ve Benin’de çalışan sanatçı, eseriyle kendi yaşam hikayesinin yorumunu ortaya koyuyor. Danimarkalı tasarımcı Nina Beier yerde yatan dört mermer aslan heykelinden oluşan 2022 tarihli işi “Guardians” ile Carlos Cruz-Diez ise 2018 tarihli sekiz metrelik üçgen sütun “Colonne Chromointerférente” ile izleyiciyle buluşuyor.

Roméo Mivekannin, Les Noces, 2022, Acrylic and elixir bath on various free canvases, 600 x 9000 x 400 cm. Courtesy of the artist and Galerie Cécile Fakhoury

Nijeryalı görsel sanatçı ve performans sanatçısı Otobong Nkanga’nın 2017’de ürettiği tarihli “Anchored Glow” eseri de serginin öne çıkan diğer eserleri arasında. Nijerya ve Belçika’da çalışmalarını sürdüren sanatçı, toprak kavramını, ‘mekan’ın tarihsel yapısını ve doğal kaynaklara atfedilen değeri sorguluyor.

Nina Beier, Guardians, 2022, Four marble lions, bird seeds, 130 × 170 × 55 cm (each). Courtesy of the artist, Croy Nielsen and Standard
Otobong Nkanga, Anchored Glow, 2017, Light installation with drawings and poetry (in English and French – Lightboxes, glass plates, screenprints on plexi-glass, LED lights). In Situ – Fabienne Leclerc. Courtesy of Paris+ par Art Basel
Previous Story

“Dudak Payı”

Next Story

Monet’ye Püreli Eylem

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.