“Beyaz Körlük” Krank Art Gallery’de

//

KRANK Art Gallery, 6 Şubat- 13 Mart 2021 tarihleri arasında Seda Boy’un “Beyaz Körlük” başlığını taşıyan kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Kör olma durumuna farklı bir bakış açısıyla yaklaşan sanatçı, “Beyaz Körlük” sergisindeki çalışmalarında, günlük akışta kendimize odaklı yaşarken bakmadığımız şeylere bakıp onları görünür hale getirmek istiyor. 

Soyutlanmış Göz Formları ve Fotoğraflar

Sanatçının karışık teknik ile ürettiği toplam 17 parçadan oluşan enstalasyonunda, soyutlanmış göz formları ve fotoğraflar yer alıyor. 

Sanatçıya kör olma durumuna farklı bir bakış açısıyla yaklaşmasında Jose Saramago’nun “Körlük” adlı romanı yol gösterici olurken, Saramago romanında körlüğü, hem bireysel bir talihsizlik hem de sosyal bir felaketin metaforu olarak kullanıyor. Yalnızca toplumsal çürümenin değil, en çaresiz anda yeni bir etiğin ortaya çıkışının öyküsünü ortaya koyuyor.

Saramago’nun “Körlük”ünden İlhamla

Saramago’nun hikayesinde bugün yaşadığımız dünyanın geldiği noktanın sebebini tarif eden şey, bireylerin ve dolayısıyla toplumun kör oluşudur ve kaostan çıkış ile yeniden özgürleşme, bireylerin gözlerini açmasıyla başlar. Sanatçı Seda Boy da çalışmalarında, günlük akışta kendimize odaklı yaşarken bakmadığımız şeylere bakıp onları görünür hale getirme isteğini ortaya koyuyor. 

Seda Boy’un enstalasyonlarında anatomik bütünlüğüne en yakın formlarda soyutlanmış olan gözlerin mercek etkisinden faydalanılırken, ziyaretçi sanatçının fotoğraflarına yakından bakma olanağı buluyor. Boy’un fotoğraflarında, mekanı dışarıyla ilişkilendiren, şeylere yaklaştırıp uzaklaştıran kimi zaman da şeylerden koruyan pencereler sıkça yer alıyor.

İlginizi çekebilir:  Kültür Sanata Bağışlar Azalıyor

Fotoğraflardaki Tedirginlik İzleyiciye Yansıyor

Pencereye sırtını dönen bedenler, ulaşılmaz olduğu halde demirlenmiş olan pencereler, terkedilmiş mekan ya da yalnızlaşan insanın yok oluşunu anlatıyor. Bir başka fotoğrafta günlük karmaşada bir şeylere yetişmeye çalışan ve bu koşuşturmacada kendine kapanıp, çevresinden kopan insan kalabalık yer alırken, geldikleri ve gittikleri yer belirsiz oluşunun tedirginliği izleyiciye yansıyor.

Seda Boy Hakkında

Seda Boy 1991 yılında Sakarya’da doğdu. Eğitimini 2017 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü’nde tamamladı. Çalışmalarında toplumsal, güncel, tarihsel ve politik olayların insan üzerinde yarattığı tahribatı irdeleyen sanatçı, üretiminde ana malzeme olan seramik ve cam dışında farklı malzemeler kullanıyor, bazı çalışmalarına ışık ve sesi de dahil ederek anlatımı destekliyor. Genellikle siyah beyaz renkleri tercih ederek, tekrar eden birimler halinde enstalasyonlarını oluşturuyor.

Sergileri:

-Düşler Ülkesi:Troya, Çanakkale Piri Reis Müzesi, Çanakkale, İstanbul Arkeoloji Müzeleri Darphane-i Amire, İstanbul – 2018

-BASE, Galata Rum Okulu, İstanbul – 2017

-2.İstanbul Seramik Sanat Günleri, Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisi, İstanbul – 2015

-M.S.G.S.Ü Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü, Osman Hamdi Bey Sergi Salonu, İstanbul – 2015

-9.Uluslararası Muammer Çakı Seramik Yarışması, Çağdaş Sanatlar Müzesi(AÜ), Eskişehir – 2015

Previous Story

Yaşlılar İçin ’19 Sandalye’

Next Story

Ücretsiz, Ufuk Açıcı Belgeseller

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.

Verified by MonsterInsights